18.12.11

Julbak

 Hej!

Igår hade vi som sagt det årliga julbaket. Alltid lika mysigt! Vi bakade vårat vörtbröd och alla hade sina egna stationer. Mormor gjorde nya ämnen...
 Jag, Sofia, mamma, Sabina och Lotta bakade ut degen...

Söta syssling Sofia.

 Vi var ganska mjöliga...!
 Jonas skötte ugnen...
 Och morfar penslade!
Vi höll på i ungefär en och en halv timma. Sedan var det färdigt och dags för smakprov! Fast jag, Sofia och Lukas hade ju redan kollat lite.....

I fredags pyntade vi även granen här hos mamma. Detta var väldigt nytt och intressant för lilla Beata också... Kulorna var ju så himla fina! 

Idag står det "julgodis på Holm" och "pepparkaksbak hos mormor och morfar" på schemat. Mysigt, mysigt! Jag älskar verkligen julen! Och nu är det mindre än en vecka kvar till julafton...HIHIHI!!!!!

Pussisar från mig 

1 kommentar:

  1. Tack så mkt för kommentaren på min blogg ! :) Men vad tråkigt att det inte kommit snö till dig än . Får hoppas att det gör de så snart som möjligt och att vi får en vit jul i år :) Ha det så bra !

    // Whilma :) ♥

    SvaraRadera