22.11.13

Movie love


Jag drömmer mig lätt bort i filmer där allt och alla är perfekta. Där alla problem jämnt löser sig i slutändan, där skolans populäraste kille blir kär i pluggisen med stora glasögon, kyssar i ösregn, lyssna på hjärtslag under stjärnhimlen, alla är vänner med alla och tja, allt är perfekt helt enkelt. För några år sedan så var jag helt galen i high school musical och mamma sa flera gånger till mig när jag satt där helt förstummad att jag inte får tro att livet är så när man växer upp. Det har jag ju nu fått bevisat för mig, livet är ingen high school film. Men det kan vara minst lika bra om man gör det på sitt sätt. Jag kan tex drömma om att gå på liseberg nu när det närmar sig jul med min kära pojkvän, värma händerna kring en kopp varm choklad medan snön faller sådär fint - hur mysigt låter inte det? Och vad skulle hindra det? Snön kanske jag får klara mig utan dock... Det jag vill säga är att oavsett vilken sorts kärlek det handlar om - familj, vänskap, syskon, djur eller pojkvän/flickvän - så är det en väldigt värdefull sak att ta väl vara på 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar