21.12.09

Snö, snö ljuva snö!

Här i göteborg så är det vitt! Fast jag vill att det ska bli mer! Som på den här bilden! I morse när jag vaknade så snöade det ute men det ska vara minst en dm för att det ska godkännas! Men kallt är det för det är -7* C. Tror jag? Det är lungt och skönt än så länge för jag kan sitta själv här vid datorn på mitt rum. Alva och Adam sitter som klistrade framör TV där nere och Karin ligger och slappar. Pappa är inte hemma idag. Han jobbar. Våra grannar som jag brukar vara med har inte slutat skolan än så jag, Alva och Adam får väl åka pulka själva tills dom kommer!
Jul-kramis från Alice!

4 kommentarer:

  1. Vad kul att du har fått lite snö! Jag har också lite snö. På morgonen är det ca-13*C!
    GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR.
    kram Fille

    SvaraRadera
  2. Hej Alice!
    Här ute på Donsö är det också mycket snö. Jag har jobbat inatt så jag såg att det snöade hela natten men när jag skulle hem kl 7 hade de plogat vägarna så det gick jättebra att cykla. Jag sov så länge idag så jag hann inte ut och fota innan det blev mörkt. Imorgon ska jag försöka ta några bilder på min favoritbadplats. Jag längtar till sommaren för nu känns det som att det är mörkt jämt. Imorgon är det vinter-solståndet och det vänder och blir ljusare. Det är himla kul för alla er barn att det är snö nu när ni har lov. En stor kram på dig och hälsa alla. Farmor

    SvaraRadera
  3. Tjo! :-)

    Vi har flera dm snö här nu, och igår vet jag att det var 10- nån gång .. jag gillar snö men inte kyla ;o

    Tack för awarden! :-)
    Kram Emilie <3

    SvaraRadera
  4. Heej Alice!
    Snö och kyla är absolut ingenting för mig, men ändå lite mysigt nu runt juletid!
    Taack för awarden!
    kraam alice

    SvaraRadera