18.12.09

Nu nalkas det mot jul...

Hej allihopa!
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag har varit så frånvarande. (Igen!) Jag har haft så mycket att göra te.x slå in julklappar, julpynta i mitt rum... Ja sen så kan det fortsätta ett tag! Men jag har två saker som jag måste berätta för er:
Jo, först och främst så la sig första snön igår! Hela min klass hade "bokprat" men när det började snöa så blev alla helt fokuserade på det istället! Våran fröken fick säga till oss några gånger men det hjälpte inte. Hihi :) Snöflingorna var stora som 5 kronor! Vi hade julfest igår kväll med klassen också och efter det så målade jag ett hjärta i snön och i där så skrev jag... Ja, det får ni klura på! Snö, snö, ljuva SNÖ! Äntligen snö! Ja, det blir nog en vit jul i alla fall! Hoppas jag!
Nu kommer jag till det andra som jag ville berätta:
I morse när jag gick ut och satte mig i bilen vid sju så var himmlen alldeles stjärnklar! Stjärorna bara glittrade på den mörka morgons-himmlen! Men det värsta är ju att man inte kan ta några bilder i mörkret!
Nu är jag hos mormor och morfar och så ska jag snart hem till göteborg, till pappa, Karin och Alva. Och alla kompisarna såklart! Men framför allt...
Jullovet har börjat!
Tyvär så har jag inga bilder men det får gå!
Trevlig fredag allihopa!
Kramis Alice!

1 kommentar:

  1. Hej hjärtat mitt!

    Hoppas ni har en mysig helg hos pappa och Karin! Har det blivit någon skridsko åkning?

    Jag har en liten grej till dej på min blogg...

    Puss & kram!

    SvaraRadera