10.5.12

Grattis Adam ♥

Jag vill säga grattis, även fast du inte längre finns kvar här på jorden. Idag bär jag halsbandet du gav mig - det som påminner så mycket om våra underbara minnen tillsammans. Jag älskar dig lillebror, grattis på 12 årsdagen.

Ja, idag är det den 10 maj och då fyller Adam år. Jag har länge funderat över hur denna dag skulle bli, hur jag skulle reagera och känna. Det kändes konstigt att vakna av väckarklockan och se "torsdag den 10 maj" på displayen utan att höra prasslandes med paket nerifrån. Att inte mamma kom in och väckte mig och sa: Nu ska vi sjunga för Adam. Jag trodde att jag skulle få vara med om det i alla fall ett år till. Men Adam orkade inte så länge.

Vi har hissat flaggan, det kommer vi alltid göra - för det var idag, för tolv år sedan som min underbara bror föddes.

Idag ska vi åka ner till havet, sedan blir det kinamat - Adams favoriter. Jag saknar dig brorsan och älskar dig. Grattis igen på DIN dag.

4 kommentarer:

  1. Ja idag är det Adams födelsedag Alice.
    Och det känns så konstigt att vi inte kan komma och säga Grattis.
    Men Wilma och vi andra bestämde oss för att uppmärksamma Adams dag med att äta lite glass i allafall och tända ett ljus. Kramar till dig.

    SvaraRadera
  2. Du är en sööötnos Alice!!
    Och otrolig fin bild på er två! ;* <333

    SvaraRadera
  3. du är så grymt stark, sjukt imponerad av dig! fick tårar i ögonen när jag läste den texten! <3

    SvaraRadera