16.10.13

柔術



rubriken betyder "jujutsu" på japanska

Var som sagt och kollade på Alvas jujutsu träning idag, dom kastade runt varandra som jag vet inte vad... galna kids det där. Nej men riktigt duktiga faktiskt och jag hade verkligen själv velat lära mig den typen av försvar. Ändå värt att kunna om någon skulle vilja slå ner mig typ xDxdd. Alltså är detta ingen "kampsport" på det viset utan mer självförsvar, så ni kan vara lugna. Det handlar om att besegra motståndaren med så lite fysisk styrka som möjligt och mycket teknik, feeeeeet. Gjorde en god smoothie till kvällsmat och nu ska jag sova, godnatt vänner

1 kommentar:

  1. Åh gick också i det när jag var som hon!
    Saknar det, det är riktigt kul och ångrar att jag slutade för som du säger, fett nice att kunna de!

    SvaraRadera