22.4.11

Långfredag...

HEEEEEEJ!!

Idag är det Långfredag och vädret är på topp! Men man måste väl i alla fall offra sig lite för ett påsk-inlägg ;) En gammal bild på min älskade gölleplött Alva när hon inte var så stor som nu! Hon börjar skolan till hösten ju.. asså shhiiiiiiit!!!!!! Tur att jag har en till sötnowz att uppfostra med mina idéer! Tiden bara rusar iväg och jag hinner knappt med allt jag vill göra...
Jag älskar verkligen påsken och i morgon blir det äggjakt... I like!

Jag är inte säker på att det blir något inlägg i morgon eftersom min dator inte funkar ännu. Man känner sig helt handikappad utan den! Men har i alla fall fått över alla mina dyrbara bilder på ett JÄTTE usb-minne! Phhuuuuu!

Ha det super nu och GLAD PÅSK!!!

Här kommer en liten favvolåt bara:

Det var en tidig påskafton när solen just gott upp
En höna väcktes ur sin sömn av bondens galna tupp
Hon reste sina fjädrar och rev sig mot en vägg
En mask till frukost sluka hon sen värpte hon ett ägg

Refr:
Ägg ägg ägg kom o tat
Ägg ägg ägg kom o tat
Ägg ägg ägg kom o tat
Här va de påska mat
Ägg ägg ägg kom o tat
Ägg ägg ägg kom o tat
Ägg ägg ägg kom o tat
Här va de påska mat

På gödselstacken tuppen stod och vråla som besatt:
Jag värper bäst av alla här mitt ägg det kom inatt
Och vill ni smaka på nåt gott så smaka på mitt ägg
Skrek tuppen och sen skaka han på ben o kam o skägg

Refr:
Ägg ägg ägg kom o tat
Ägg ägg ägg kom o tat
Ägg ägg ägg kom o tat
Här va de påska mat
Ägg ägg ägg kom o tat
Ägg ägg ägg kom o tat
Ägg ägg ägg kom o tat
Här va de påska mat

Men hönan hon blev riktigt arg
Det här va inte rätt
Hon ropade: Ditt tuppskrälle du e en riktig sprätt
i rumpan din finns ingenting fast du har vacker stjärt
men kanske om du trycker hårt du gör en påska FJÄRT!

Refr:
Ägg ägg ägg kom o tat
Ägg ägg ägg kom o tat
Ägg ägg ägg kom o tat
Här va de påska mat
Ägg ägg ägg kom o tat
Ägg ägg ägg kom o tat
Ägg ägg ägg kom o tat
Här va de påska mat!

SLUT!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar