16.3.13

Spk: nyttig frukost?

Fick en kommentar om att jag alltid äter så nyttig frukost och ifall jag kunde tipsa med lite recept osv. Självklart kan jag göra det! 

Enligt mig och väldigt många andra så är frukosten dagens viktigaste måltid. Med en stabil och bra frukost så orkar du mycket mer. Därför älskar jag att göra en riktigt mumsig start på dagen. Det är verkligen inte alltid jag äter frukt och grönt, pannkakor med glass på kan jag gärna lyxa till det med någon gång då och då! En favorit är naturell youghurt med müsli och jordgubbar men det funkar också med andra bär/frukt som tex hallon, blåbär, banan eller melon. Har man lite bråttom så är det hur lätt som helst att mixa ihop en smarrig smoothie att ta med i bilen/bussen. Då använder jag ca 2,5 dl naturell youghurt/kesella, en banan, lite hallon eller vad du nu vill smaksätta med (kör på känn), och blir det för surt - vilket jag dock tycker är gott - så kan du tillsätta lite socker eller stevia (sötningsmedel). Tänk på att bara en smoothie inte håller magen mätt så länge utan då får du istället äta tidig lunch eller ha med en banan i väskan. 

Hoppas du fick svar på din fråga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar